[BTK] Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

“Az internet az első dolog, amit az ember épített, a amit mégsem ért.”


A közösségi média egy különös dolog, egyszerre áldás és átok, hasznos eszköz és függést okozó platformok sokasága. Én – nem lévén különösebben közösségi ember – jó sokáig húztam a regisztrációt mind a Facebook, mind az Instagram esetében, és most is főként a blogom miatt vagyok valamennyire aktív az oldalakon, illetve a FB-on privát szinten sok csoportnak vagyok a tagja (itt a macskás csoportoktól kezdve A gyűrűk ura rajongói csoporton át a Jane Austen Fan Clubig gondolhattok mindenfélére).

Mivel a blogolást csak hobbiként űzöm és a személyiségemtől nagyon távol áll a marketing és az önreklámozás, igazából soha nem jártam különösebben utána, hogyan növelhetném egyes posztok elérését vagy hogyan ösztönözhetném az olvasóimat interakcióra. A hozzáállásom teljes egészében a laissez-faire felfogást követte, úgy voltam vele, majd mennek a dolgok a maguk módján, ha emberek követnek, követnek, ha feliratkoznak feliratkoznak – de ha nem, hát az sem baj. Bár minden visszajelzésnek örültem, alapvetően azzal a felkiáltással kezdtem blogolni, hogy az én blogom nem azért készül, hogy olvassák, hanem azért, hogy én leírjam, amit akarok. Bár az továbbra sem a célom, hogy mások elvárásainak megfelelően vezessem akár a blogot, akár a közösségi média fiókjaimat, de egy idő után ráébredtem, hogy nem olyan nagy buli úgy posztolni, hogy nem érkezik visszacsatolás.

A közösségi média viszont továbbra is egy rejtélyes, megfejthetetlen feladványnak tűnik számomra, a folyamatosan változó opciókkal és logaritmusokkal – nem is nagyon merültem bele, nehogy teljesen elnyeljen ez az ingoványos virtuális talaj. Klausz Melinda könyve azonban felkeltette az érdeklődésemet. Nagyon praktikusnak találtam, hogy egy könyvben összegyűjtve ismerkedjek meg bizonyos fogalmakkal és marketing fogásokkal ahelyett, hogy magam keresgélek az interneten és próbálom kiszűrni a számomra releváns információt.

A közösségi média nagykönyvében nagyon tetszett, hogy tényleg átfogó képet alkothatunk általa a különféle virtuális platformokról. Kapunk történeti háttérinformációt az internet (ki)alakulásával kapcsolatban, előkerülnek az alapszókincs szavai, az egyes felületekre speciálisan vonatkozó tippek és tanácsok, valamint esettanulmányok is. Népszerűségüknek köszönhetően a Facebook és az Instagram elég sokat szerepelnek a fókuszban, így a kevésné felkapott felületekre kevesebb szó jut, de még így is szerepelnek a kötetben érdekes tudnivalók ezek kapcsán. Mindemellett a szerző gondolkodásra is invitál minket a fejezetekben szereplő feladatokkal. Ezeknek a kitöltése természetesen nem kötelező, de sokat segíthet abban, hogy tisztábban lássunk a témában terveinket, elvárásainkat, stratégiánkat illetően.

A szöveg összességében könnyen követhető, bár voltak olyan pontok, ahol úgy éreztem, kicsit elvesztem, de ez nem a szerző hibája volt, nem ő vesztett el engem, hanem a téma sötét rengetege. Illetve egyes részeket valamivel felületesebben futottam csak át, mivel nem minden kérdéskör vagy tipp volt számomra releváns, és inkább azokra a részekre szenteltem több időt, amelyeknek hasznát tudom majd venni a gyakorlatban is. Ilyen bőven rendelkezésemre állt a kiadványban, ahogy a könyvből kilógó jelölő címkék és a megannyi aláhúzott mondat is tanúskodik róla. A megjelölt tippek közül igyekszem is majd minél többet használni a jövőben és törekedni fogok rá, hogy tudatosabban legyek jelen a közösségi oldalakon.

Én többé-kevésbé kezdőként ugrottam fejest a kötetbe és temérdek ismerettel gazdagodtam, úgyhogy azoknak, akik eddig kevésbé voltak tisztában a közösségi média rejtelmeivel, mindenképpen ajánlom – de szerintem a könyv haladók számára is tartalmazhat érdekes tippeket és tényeket.


Könyv adatlap

Megvásárolható
Líra

Molyos adatlap

Ma már szinte nincs is olyan beszélgetés, amelyben ne említenék meg a Facebook, Instagram, YouTube vagy éppen a lájkolni szavakat. A közösségi média felülete olyannyira
mindennapjaink részét képezi, hogy ezen beszélgetünk ismerőseinkkel, nézünk filmeket vagy éppen olvasunk híreket. Mindennapjaink mellett ezek a felületek a vásárlási
szokásainkat is befolyásolják, vállalkozóként, cégként azonban nem minden esetben a leghatékonyabb módon vagyunk rajtuk jelen.

A Közösségi média nagykönyve éppen ezért esettanulmányokon és feladatokon keresztül bevezet a közösségi média minden aktuális kérdéskörébe, az oldalak kiválasztásától a trollok és influencerek kezelésén át a nyereményjátékokig.

Klausz Melinda 2007 óta foglalkozik közösségimédia-marketinggel, 2008 óta blogol, élete első Facebook-hirdetését 2009-ben hozta létre. Cégét, a Klausz Social Groupot a Magyar Marketing Szövetség hat KKV-Marketing Gyémánt-, a turizmus szakma 5 díjjal tüntette ki, míg 2019-ben elhozták a Kreatív Influ’ Aranyát, illetve az Internet Hungary egyik fődíját is a közösségimédia-marketinget érintő megoldásaik, eseménykommunikációik és influencerkampányuk miatt.

A 2016-ban megjelent könyv bővített, aktualizált kiadása kerül most az olvasók
kezébe

Rating: 4.5 out of 5.

Író
Klausz Melinda

Cím
A közösségi média nagykönyve

Kiadó
Athenaeum Kiadó

Kiadás éve
2020

Oldalszám
344

ISBN
9789635430444


Blogturné és nyereményjáték

Mivel a könyv a közösségi médiáról szól, ezúttal a játékban is erről lesz szó. Az összes állomáson találhattok egy-egy logót, azt kell kitalálnotok, hogy mely honlaphoz tartozik. A honlap nevét írjátok be a Rafflecopter megfelelő sorába.

Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.

A nyereményjáték ezen a linken érhető el

Az én állomásomhoz tartozó logó:

Állomáslista
Blogturné Klub
01. 21. Spirit Bliss Sárga könyves út
01. 23. Utószó
01. 25. Flora the Sweaterist
01. 27. Booktastic Boglinc
01. 29. Readinspo

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s